.sidebar ul li {background:url("http://dl5.glitter-graphics.net/pub/974/974035mlg27ms1gf.gif") no-repeat 2px .25em;margin:0;padding:0 0 3px 16px;margin-bottom:2px;text-indent:7px;line-height:1.3em;}

::. PeNcinTa BloG .::

9 Mac 2012

Akan berlaku di akhirat kelak, di padang masyar..akan ada ketika seorang hamba ALLAH hendak dicampakkan kedalam lubang api neraka jahanam..mereka akan mengheret, orang2 disekelilingnya sekali..tak mustahil aku diheret sekali..bagaimana? dia akan kata..


Ya ALLAH, Amali dulu tak pernah tegur aku..itu sebab aku jadi macam ini
Ya ALLAH, Amali dulu buat tak tahu ja, ketika aku dalam keadaan jahil..dia tak cuba tolong aku..
Ya ALLAH usaha dia untuk ubah aku tak cukup.. 
dan macam2 lagi..


mereka akan kemukakan pelbagai bagai alasan, termasuklah mengungkit nama aku, supaya dia terselamat..nama anda juga akan diungkit..

p/s: tegurlah sahabat2 kita.. sama ada mereka mahuterima teguran ataupun tidak itu perkara kedua..yg penting kewajipan kita terlaksana dan serba sedikit mampu membuat mereka berfikir dgn teguran kita dan berubah sedikit demi sedikit ke arah kebaikan..insyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan